Vrijwilligerswerk

Vrijwilligers gezocht voor o.a. de dagbesteding van Stichting Brunnera

Wie zijn wij?

Stichting Brunnera biedt op verschillende manieren thuiszorg aan. De zorgverlening is altijd gebaseerd op wat de client nodig heeft en belangrijk vindt. Ieder mens is anders, daarom stemt Stichting Brunnera de zorg af op de wensen, behoeften en persoonlijke situatie van de cliënten. Binnen Stichting Brunnera neemt het vrijwilligerswerk een belangrijke plaats in. Het vrijwilligerswerk is een waardevolle aanvulling op de professionele zorg.
Het levert een extra bijdrage aan het welzijn van cliënten dagbesteding. Wil jij iets bijzonders betekenen voor anderen en het laatste stukje leven van een zieke of een eenzame medemens veraangenamen? Dan is Stichting Brunnera op zoek naar jou!

Wat ga jij doen?

Als vrijwilliger ondersteun je o.a. de verpleegkundigen en de mantelzorgers in de persoonlijke omgang van de cliënten. Je bent gastvrouw/gastheer, zorgt o.a. voor koffie en thee, of je kookt, biedt een luisterend oor, speelt in op de behoefte van de cliënten. Helpt op de dagbesteding, zorgt voor vervoer (auto krijg je ter beschikking van de stichting tijdens werk momenten), begeleidt thuis of naar afspraken. En behalve vrijwilligers, ter ondersteuning van de dagbesteding, zijn we ook op zoek naar vrijwilligers voor andere praktische zaken zoals diverse klusjes en boodschappen.
Je hebt geen specifieke vooropleiding nodig alleen een warm hart en een flexibele geest. Wel verwachten we een wekelijkse beschikbaarheid.

Hoe kan jij als vrijwilliger helpen?

We zijn voortdurend op zoek naar vrijwilligers met of zonder een medische achtergrond
Ben jij geïnteresseerd in mensen? Heb je graag oprecht contact met iemand? Als vrijwilliger kun je veel betekenen voor iemand die ziek is. Gewoonweg door er te zijn.

Wij vragen?

Je bent minimaal twee dagdelen per week beschikbaar gedurende een periode van een jaar.
Je bent betrokken én nuchter en je hebt een respectvolle houding naar de cliënten.
Flexibele inzet waar nodig is.
Hulp op de dagbesteding, keuken, begeleiding en vervoer.
Naast de Nederlandse taal spreek je o.a. een van deze talen. Armeens, Arabisch of Koerdische taal is een vereiste!

Wij bieden:

Zinvol, boeiend, divers en uitdagend vrijwilligerswerk.
Een gezellig, hecht team
Ondersteuning door een teamleider en ervaren collega’s

Kennis en vaardigheden?

Motivatie vinden wij het belangrijkste! Heb je een goed inlevingsvermogen, geduld en ben je creatief in het omgaan met hulpbehoevende? Dan jij ben jij geknipt voor dit werk!

Wat krijg je er voor terug?

Een heleboel werkervaring! Themaochtenden die gaan over bijpassende onderwerpen. Je wordt in je werk ondersteund door professionals van Stichting Brunnera. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding en krijg je aansprakelijkheid verzekering. Bovendien worden er jaarlijks een eetentje en een borrel georganiseerd, en indien een kleine vergoeding voor je inzetbaarheid.

Wat is de meerwaarde van dit vrijwilligerswerk?

Wij als Stichting Brunnera vinden het heel belangrijk om mensen de mogelijkheid te bieden om op vrijwillige basis toch iets voor de samenleving te kunnen doen. En je zorgt voor ruimte in het leven van mantelzorger die daardoor minder snel overbelast raakt. Met dit vrijwilligerswerk verbreed jij je horizon. Door een ander te helpen, groei jij ook als persoon. Bovendien leer je weer nieuwe mensen kennen en vergroot je je netwerk.

Werktijden?

Werktijden zijn in overleg. Om een band op te bouwen met de cliënten is het voor onze cliënten prettig om in ieder geval een dagdeel per week aanwezig te zijn voor minimaal 1 jaar. Meerdere dagen is natuurlijk van harte welkom.

Ben je enthousiast geworden?
Neem direct contact met Stichting Brunnera
Telefoonnummer: 0546-706157